Introduction
Bent u op zoek naar meer leads? Zo ja, dan bent u op de juiste plaats! Ik doe dit al een tijdje, en ik heb geleerd dat er een paar dingen zijn die je helpen om meer leads te verwerven. In deze post ga ik vijf van mijn beste tips voor het verwerven van nieuwe prospects met je delen:
Leads werven
- Wat is een lead?
- Hoe genereer je leads?
- Hoe zet je leads om in klanten?
- Wat zijn verwijzingsprogramma's en hoe werken ze?
Leads zijn de eerste stap in het verkoopproces, maar niet alle leads zijn gelijk. Er zijn veel manieren om leads voor uw bedrijf te genereren: reclame op sociale media, SEO (zoekmachine optimalisatie), advertenties in drukwerk, e-mailmarketing en telemarketingcampagnes om er maar een paar te noemen. Zodra u enkele potentiële klanten/prospects hebt gegenereerd, is het niet alleen voor hen, maar ook voor uzelf en uw team belangrijk dat deze prospects zich kwalificeren als echte verkoopklare klanten door ze goed te kwalificeren voordat u verder gaat met verdere stappen in de verkoopcyclus, zoals het sluiten van deals of het maken van verwijzingen!
Top 5 manieren om leads te werven
De beste manier om leads te werven is door een lead magnet te maken. Een lead magnet is een aanbod dat je potentiële klanten kunnen downloaden, zoals een rapport, ebook of checklist. Het moet waardevol genoeg zijn dat ze het willen hebben, maar niet zo duur dat ze er geen actie op ondernemen.
De op één na beste manier is via gratis webinars - maar alleen als je ze daarna opvolgt! Als iemand zich inschrijft voor je webinar en daarna niets ontvangt (zoals een e-mail), dan zullen ze het waarschijnlijk snel vergeten.
De derde beste manier is koud bellen; dit kan echter tijdrovend zijn als je net begint met ondernemen, dus ik raad dit niet aan tenzij er geen andere optie is!
Maak een lead magnet.
Een lead magnet is een stuk inhoud dat je weggeeft in ruil voor contactinformatie. Het kan van alles zijn, van een ebook tot een checklist of zelfs een audio-opname.
Het doel van je lead magnet moet zijn om potentiële klanten zo geïnteresseerd te krijgen dat ze hun naam en e-mailadres opgeven, zodat je later een follow-up kunt doen.
Leadkwalificatie is een proces waarbij de kwaliteit van een lead wordt bepaald. Dit kan worden gedaan door vragen te stellen die relevant zijn voor uw bedrijf, zoals: Aan de hand van de antwoorden kunt u bepalen of er een fit is tussen uw product of dienst en de behoeften van de prospect. Als ze op alle vragen ja antwoorden, dan komen ze in aanmerking als verkoopklare klanten!
Maak een gratis webinar.
Om te beginnen heb je een landingspagina nodig. Een landingspagina is het eerste wat potentiële klanten zien als ze je website bezoeken - het is waar het gesprek begint, dus het moet boeiend en informatief zijn.
Deel vervolgens je gratis webinar link op social media platforms zoals Facebook en Twitter. Je wilt het ook delen met vrienden die grote volgers hebben op deze platforms; als ze het leuk vinden wat ze zien in de presentatie, delen ze het misschien ook met hun eigen volgers!
Zodra mensen zich inschrijven voor updates over uw bedrijf of gratis informatie over hoe u hen kunt helpen hun problemen op te lossen (of beide), gebruik dan een e-mailmarketingservice zoals Mailchimp of ConvertKit om hen geautomatiseerde e-mails te sturen met meer details over wat voor resultaten ze kunnen verwachten van een samenwerking met u.
Leads opvolgen
Het is belangrijk om leads binnen een paar dagen na ontvangst op te volgen. Hoe sneller u in contact kunt komen met potentiële klanten en een relatie met hen kunt opbouwen, hoe beter.
Als u met een groot aantal leads werkt, kan het moeilijk zijn om bij te houden met wie al contact is opgenomen en hoe ze hebben gereageerd. U kunt tools zoals Salesforce en Pipedrive gebruiken om dit proces te helpen beheren door uw contacten in verschillende stadia te organiseren (leadlijst, prospectlijst). Zo weet u altijd precies in welk stadium elk contact zich bevindt, zodat u niets mist als het tijd is voor follow-up e-mails of telefoongesprekken!
Leadmagneten zijn een essentieel onderdeel van je marketingstrategie. Ze bieden je een manier om mensen te bereiken die misschien nog niet van je hebben gehoord, en ze laten je ook een relatie met hen opbouwen, zodat wanneer het tijd is om iets van je te kopen, ze er klaar voor zijn.
Leads kwalificeren
Leads kwalificeren
Leads kwalificeren is het proces van bepalen of een lead goed bij uw bedrijf past. Het is belangrijk om te begrijpen dat niet alle leads geschikt zijn, dus is het cruciaal dat je ze allemaal kwalificeert voordat je ermee verder gaat. U wilt geen tijd of geld verspillen aan leads die niet geschikt zijn voor wat u te bieden heeft en dat kan gebeuren als ze niet goed gekwalificeerd zijn!
Om ervoor te zorgen dat gekwalificeerde prospects in contact komen met de juiste mensen in uw bedrijf, produceert u de juiste lead magnet (webinar registratie link). Laat geïnteresseerden weten dat er nog beperkte tijd over is voordat de inschrijving op het webinar sluit, dus ze moeten snel handelen! Volg deze prospects regelmatig op totdat ze zich inschrijven voor uw volgende webinar of ander evenement - dit laat hen zien hoeveel waarde JIJ denkt te brengen en helpt vertrouwen op te bouwen tussen beide partijen die betrokken zijn bij dit proces van relatieopbouw."
Huur een leadgeneratiebedrijf in.
Een lead generation bedrijf is een bedrijf dat u voorziet van nieuwe leads voor uw sales funnel. Dit zijn mensen die interesse hebben getoond in wat u te bieden heeft, maar nog niet de sprong hebben gewaagd. Ze zitten in verschillende stadia van de koopcyclus en zijn misschien nog niet klaar om meteen te kopen.
Een goed lead generation bureau zal u helpen meer leads te werven door namens u campagnes uit te voeren die gericht zijn op specifieke soorten prospects of doelgroepen die in die categorieën passen. Bijvoorbeeld, als uw product meer vrouwen aanspreekt dan mannen (of vice versa), dan zou het laten uitvoeren van gerichte Facebook-advertenties door een bureau een geweldige manier zijn om hen rechtstreeks te bereiken met aanbiedingen die specifiek betrekking hebben op vrouwen die mogelijk geïnteresseerd zijn in een aankoop bij u!
U kunt ook tools zoals Salesforce en Pipedrive gebruiken om dit proces te helpen beheren door uw contacten in verschillende stadia te organiseren (leadlijst, prospectlijst). Zo weet u altijd precies in welke fase elk contact zich bevindt, zodat u niets mist wanneer het tijd is voor follow-up e-mails of telefoontjes!
Een gratis consult aanbieden
Het aanbieden van een gratis consult is een geweldige manier om leads te genereren, maar het is belangrijk dat u beschikbaar en in staat bent om met hen te spreken. Als u niet beschikbaar bent, zullen ze waarschijnlijk naar een andere aanbieder overstappen.
- Zorg ervoor dat uw agenda duidelijk is voor de dag of week waarin het consult zal plaatsvinden.
- Zorg ervoor dat u genoeg tijd hebt gereserveerd zodat er geen onderbrekingen zijn tijdens hun gesprek of ontmoeting met u (u wilt niet dat ze het gevoel hebben dat ze opgejaagd worden).
- Houd alle relevante informatie klaar wanneer het tijd is voor hen om vragen te stellen over hun situatie en hoe wij kunnen helpen hun problemen op te lossen - dit omvat een overzicht van onze diensten evenals voorbeelden van soortgelijke klanten in soortgelijke situaties die succesvol zijn geweest na het werken met ons!
Een goed lead generation bedrijf moet in staat zijn om te helpen met alle stadia van uw sales funnel, van het verwerven van nieuwe leads, nurturing hen tot ze klaar zijn om te kopen en het sluiten van de verkoop. Ze zullen u ook voorzien van rapporten, zodat u precies weet hoe effectief hun campagnes zijn in het genereren van resultaten voor uw bedrijfLeads kwalificeren is het proces van bepalen of een lead goed bij uw bedrijf past. Het is belangrijk om te begrijpen dat niet alle leads geschikt zijn, dus het is cruciaal dat je ze allemaal kwalificeert voordat je ermee verder gaat.
Vraag om verwijzingen
U kunt ook vragen om verwijzingen. Dit is een van de meest effectieve manieren om nieuwe leads te werven, maar het is slechts zo goed als de mensen die je ze geven.
Dus wie moet je verwijzingen geven? Het hangt af van uw bedrijf en wat voor soort klanten/opdrachtgevers het meest waarschijnlijk bij u zullen kopen:
- Bestaande klanten die tevreden zijn over hun ervaring met jouw bedrijf en bereid zijn om anderen in hun netwerk aan te bevelen (bijvoorbeeld: "Ik wilde iedereen laten weten over de geweldige service die ik vorige maand heb gebruikt toen mijn auto het begaf! De monteur was erg vriendelijk en behulpzaam.")
- Mensen die zowel u persoonlijk kennen als een andere persoon of organisatie die zou kunnen profiteren van wat u aanbiedt (bijv. "Hé jongens! Ik kwam [vriendin] tegen op [evenement]. Ze zei dat ze hulp nodig had met [werktaak]. Misschien kun je overwegen om contact op te nemen?")
- Iedereen die interesse toont om meer te weten te komen over de diensten/producten die jullie aanbieden (bv. "Ik hoorde onlangs over jullie bedrijf op Facebook - wat doet het precies?").
Conclusion
Wij hopen dat dit artikel u heeft geholpen om te begrijpen hoe u meer leads kunt verwerven. Als je vragen of opmerkingen hebt, laat ze dan gerust hieronder achter!